Jak poprawić konwersję na stronie sklepu?

Brak komentarzy

Współczynnik konwersji to kluczowy parametr dla niemal każdego sklepu internetowego. Poznaj skuteczne sposoby ja jego zwiększenie.

Niektórym może się wydawać, że prowadzenie jakiegokolwiek rodzaju e-biznesu jest proste. Obecnie bowiem coraz więcej osób decyduje się na przykład na robienie zakupów w sieci, ale niestety wraz ze wzrostem zainteresowania rośnie również konkurencja w tej branży. Dlatego też, aby nasz biznes kwitł należy odpowiednio o to zadbać.

Niestety ogromna liczba osób prowadzących takie e-biznesy, wciąż zdaje się nie zauważać jak ważnym czynnikiem, który może nam pomóc w odniesieniu sukcesu jest podniesienie współczynnika konwersji. Przeznaczając ogromną część dostępnego budżetu na generowanie ruchu na stronie, zapominamy, że jego odpowiednia optymalizacja jest równie istotna, jeśli nie ważniejsza. Zwiększenie liczby zamówień w rezultacie spowoduje spadek kosztów reklamy, a przy takim samym ruchu możemy liczyć na większe zyski. Poza tym źle zoptymalizowana strona to również sygnał dla wyszukiwarek, że nie jest ona atrakcyjna dla użytkowników.

Sposoby na poprawę konwersji na stronie

Poprawienie konwersji na stronie naszego sklepu internetowego nie musi być skomplikowanym procesem. Często wystarczy tylko wprowadzić kilka zmian, aby liczba zamówień zaczęła systematycznie rosnąć. Oto kilka pomysłów na to jakich poprawek może wymagać Twój e-biznes:

1. Wygoda dla klienta

Pamiętaj, że Twoja strona powinna być atrakcyjna, ale przy tym po prostu schludna. Podczas robienia zakupów klient nie lubi gdy coś go rozprasza lub też gdy dokonanie transakcji jest utrudnione na przykład przez źle wyeksponowane przyciski call to action. Postaw na intuicyjność, tak by każdy mógł skorzystać z Twojej oferty bez jakichkolwiek przeszkód.

Tyczy się to również samego procesu zakupowego. Przycisk „dodaj do koszyka” musi być widoczny, koszty dostawy znane od samego początku, a formularz finalizujący transakcję jak najkrótszy.

2. Im mniej, tym lepiej?

Każdy sklep musi dawać swoim klientom dość szeroki wybór oferowanych produktów aby zadowolić jak największa liczbę osób. Okazuje się jednak, że jeśli wybór jest zbyt duży, istnieją większe szanse na to, że klient zrezygnuje z dokonania transakcji. Jak bowiem wybrać na przykład sweter na prezent, jeśli jest ich setka a większość różni się jedynie szczegółami przy podobnej cenie? Dlatego też, zadbajmy o to by użytkownicy przeglądający naszą ofertę nie zniechęcili się zbyt rozbudowanym asortymentem.

3. Zaufanie najlepszą reklamą!

Nic tak nie zachęca do skorzystania z oferty danego sklepu niż fakt, iż poprzedni klienci byli zadowoleni z zakupionych produktów! Dlatego też, specjalna zakładka z opiniami dotychczasowych klientów to prawdziwy strzał w dziesiątkę. Warto także eksponować wszelkiego rodzaju wyróżnienia, nagrody czy certyfikaty zdobyte przez nasz e-biznes, które potwierdzają, że po prostu można nam ufać.

4. Zadbaj o content i oryginalne opisy

Kopiowanie opisów produktów stworzonych przez producentów to tak naprawdę norma. Należy jednak brać pod uwagę fakt, iż sklepów oferujących dane produkty jest w sieci więcej, dlatego warto się wyróżnić i stworzyć swoje własne, niepowtarzalne opisy. To zdecydowanie przyciągnie większą liczbę klientów.

Oprócz tego, nasza strona zdecydowanie zyska na atrakcyjności, jeśli zapewni swoim klientom darmowe treści, na przykład o charakterze poradnikowym. Utwierdzą się oni w przekonaniu, że faktycznie jesteśmy ekspertami w danej dziedzinie i częściej będą zaglądać do naszego sklepu.

5. Komunikacja

W zwykłym sklepie, w razie jakichkolwiek wątpliwości klient może dopytać o produkt sprzedawcę. Dlaczego więc ma z tego rezygnować w sieci? Wszelkie badania pokazują, że dobra komunikacja z klientem gwarantuje jego zadowolenie. A klient zadowolony z pewnością powróci do naszego sklepu i poleci go innym użytkownikom sieci.

Ostatnio na naszym blogu

Zobacz wszystkie