Jak social media (google+ plus, facebook) wpływają na pozycjonowanie strony?

Brak komentarzy

Wpływ Social Media na pozycjonowanie strony jest coraz większy, wydaje się, że ten kto zaniedba Facebook czy Google+ może wiele stracić.

Przez bardzo długi czas elementami, które w głównej mierze wpływały na sukces pozycjonowanej strony były słowa kluczowe oraz właściwe linkowanie. To właśnie na tych dwóch aspektach przede wszystkim koncentrowali się ludzie odpowiedzialni za skuteczne pozycjonowanie powierzonych im stron internetowych. Nasycali oni zatem treści pożądanymi słowami kluczowymi i zdobywali linki, które windowały strony w górę.

Google jednak zadbał o to by pozycjonerzy się nie znudzili, dlatego obecnie algorytmy pod uwagę biorą już nie tylko ilość, ale również jakość elementów znajdujących się na stronie. W związku z tym okazało się, że dobra strategia pozycjonowania powinna brać pod uwagę już nie tylko linki, ale również bardziej zróżnicowane sygnały, pochodzące chociażby z mediów społecznościowych. Ich wpływ na pozycjonowanie jest wciąż tematem wielu dyskusji osób pracujących w tej branży, jednak wydaje się, że ten kto zaniedba Facebook czy Google+ może wiele stracić.

Social Media – jak to działa?

Sygnały społecznościowe to nic innego jak zwykłe polubienia danych treści czy też ich ponowne udostępnianie przez kolejnych użytkowników mediów społecznościowych. Wydawać by się mogło, że nie ma to zbyt wiele wspólnego z racjonalnym pozycjonowaniem, jednak fakt, iż dana strona wzbudza entuzjazm większego grona osób jest odnotowywany przez Google. Takie zainteresowanie użytkowników przekłada się zatem na większe zaufanie ze strony wyszukiwarki, która umieszcza daną stronę na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Niestety nie oznacza to jednak, że każde zainteresowanie daną treścią przełoży się na zwiększenie naszych szans na zdobycie wyższego uznania w wyszukiwarce Google. Okazuje się bowiem, że jest ona w stanie zweryfikować to czy „szum” wokół danej treści i komentarze użytkowników są pozytywne, negatywne czy też neutralne. Nie ma tutaj zatem zastosowania stwierdzenie, iż „nieważne co mówią, ważne żeby mówili”.

Social media (google+ plus, facebook) a pozycjonowanie

Jak zatem można już stwierdzić obecność w mediach społecznościowych ma niemały wpływ na pozycjonowanie. Pamiętać należy jednak, że samo stworzenie konta w Google+ czy na Facebooku nie gwarantuje wzrostu zainteresowania publikowanymi przez nas treściami, a tym samym pozycjonowaną stroną.

Oczywiście jak zauważa wielu ekspertów, największe szanse na odniesienie spektakularnego sukcesu z pomocą mediów społecznościowych, mają duże i uznane marki. Posiadają one bowiem już liczne grono fanów, którzy będą zainteresowani publikowanymi przez nie treściami. Dodatkowo zwykle posiadają również dość duży budżet, który pozwala na organizację wszelkiego typu eventów, takich jak chociażby konkursy dla osób śledzących ich profil.

Social media, ale nie tylko!

Można by uznać, że obecnie wszystko kręci się wokół mediów społecznościowych, które mają ogromny wpływ na kształtowanie tego co znajdziemy dziś w sieci. Pozycjonując nasze strony nie możemy jednak dać się zwieść, iż jest to najważniejszy element budowania jej pozycji. Nadal bowiem to wartościowe linki przychodzące, rzecz jasna w jak największej ilości, sprawiają, że wzrasta zaufanie Google w stosunku do naszej strony.

Ogromną rolę odgrywają również treści tworzone przez ekspertów w ramach konkretnej dziedziny, a także zwykłe wzmianki na temat naszej marki, które często mają większą siłę niż się nam to wydaje. Oczywiście tylko w przypadku gdy mają one pozytywny wydźwięk, który upewni użytkowników o jakości naszego brandu. Jeśli dodamy do tego opisywane wcześniej sygnały społecznościowe, z takich mediów jak Google+, Facebook czy Twitter, możemy stworzyć prawdziwego giganta.

Ostatnio na naszym blogu

Zobacz wszystkie