Kolejne ważne zmiany w algorytmie Google

Brak komentarzy

googlePraktycznie za każdym razem gdy Google ogłasza kolejne zmiany w swoim algorytmie, osoby zajmujące się pozycjonowaniem zastygają w przerażeniu. Każda modyfikacja bowiem, nawet ta najmniejsza, może pokrzyżować im plany dotyczące pozycjonowania stron znajdujących się pod ich opieką. To zaś oznacza wzmożoną pracę i konieczność obmyślania zupełnie nowych strategii, które będą skuteczne i zgodne z zasadami ustalonymi przez Google. Tak też było w przypadku korekty algorytmu, który uodparniał wyszukiwarkę przez tak zwanymi Googlebombs – o czym powiadomił sam Matt Cutts na oficjalnym blogu Google.

Czym są Googlebombs?

Osoby z branży pozycjonowania z pewnością doskonale znają ten termin i uśmiechają się przypominając sobie przykłady jego zastosowania. Terminem Googlebombs określa się bowiem technikę spamowania wyszukiwarek internetowych konkretnymi linkami, dzięki którym wybrana przez nas witryna może pojawić się na najwyższej pozycji wyników wyszukiwania na frazy kluczowe, które nie są z nią związane. W większości przypadków są to śmieszne bądź też niecenzuralne wręcz słowa.

Po co się to robi? Googlebombs wykorzystywane są przede wszystkim do celów czysto humorystycznych, ale również politycznych. W Polsce słynny był przypadek ze stroną polityka Andrzeja Leppera, która pojawiała się na pierwszym miejscu wyszukiwań po wpisaniu słowa „kretyn”. Internauci próbujący spamować tą techniką przede wszystkim zapełniali Google linkami zwrotnymi do strony docelowej, które pojawiały się na przeróżnych stronach internetowych. Wprowadzało to w błąd PageRank, które przecież ocenia witryny biorąc pod uwagę właśnie odnośniki do nich prowadzące.

Zmiany w algorytmie, a pozycjonowanie

Czy zmiany związane z uodpornieniem wyszukiwarki Google na Googlebombs mogą mieć jakikolwiek wpływ na metody pozycjonowania. Niestety tak. Wraz z tymi modyfikacjami przestaje być możliwe bezproblemowe wypozycjonowanie jakiejkolwiek strony na dowolną frazę, co nie zajmowało wcale wiele czasu. Zmiany w algorytmie Google oznaczają zatem więcej pracy i potrzebę skrupulatności w podejmowanych przez pozycjonerów krokach.

Znacznie więcej uwagi aniżeli było to do tej pory, trzeba będzie przywiązywać chociażby do doboru anchorów linków pozycjonujących. To jednak nie wszystko, bo równie ważną kwestią stanie się odpowiednia szybkość ich przyrostu. Oprócz tego, pozycjonerzy powinny skupić się także nad tym aby tematyka strony była jak najbardziej zbliżona do anchorów linków. Nie można również zapominać o tym, że wedle zasady tematyka zarówno strony linkującej jak i tej linkowanej musi być do siebie możliwie jak najbardziej zbliżona.

Ostatnio na naszym blogu

Zobacz wszystkie
 

Dodaj swoją opinie