Profil linków – czyli linki przychodzące pod lupą

Brak komentarzy

Jak powinien wyglądać profil linków naszej strony? Jak linkować naszą stronę by wyglądało to jak najbardziej naturalnie? Jakiego rodzaju linki najlepiej pozyskiwać?

Link building to niezwykle ważne pojęcie, które powinno być doskonale znane każdej osobie pracującej nad wypozycjonowaniem swojej strony. Dla tych, którzy stykają się z nim po raz pierwszy może się to wydać temat dość skomplikowany, jednak zdecydowanie warto poświęcić nieco czasu na przyswojenie sobie niezbędnej wiedzy z tym związanej. Pozyskiwanie linków oraz ich skrupulatna analiza mogą nam przynieść sporo korzyści, wystarczy tylko poznać narzędzia, dzięki którym wszystko stanie się o wiele prostsze.

Pozyskuj dobre linki

Bardzo często w dyskusjach pomiędzy osobami zajmującymi się SEO słyszy się, że najważniejsze jest pozyskiwanie dobrych linków. Co to jednak oznacza, że dany link jest dobry? Otóż, chodzi tutaj o te odnośniki do naszej strony, które nie tylko znajdują się na zaufanej witrynie, ale także skutecznie zwiększają ruch na niej oraz jej widoczność w wyszukiwarce.

Jeżeli linki, które udało się nam pozyskać mają takie cechy to możemy spać spokojnie i nie musimy się raczej obawiać, że w którymś momencie zaskoczy nas kara nałożona przez Google.

Czy istnieje jakiś podział linków?

Tak naprawdę nie ma jednego ustalonego z góry podziału, jednak istnieją pewne rozróżnienia, które mają charakter umowny. Jakie linki możemy zatem posiadać?

1. Linki brandowe (branded)

Jak można się domyślić linki brandowe to te, które zawierają w sobie na przykład nazwę firmy, nazwę produktu czy też adres naszej strony. Korzystając z takich linków raczej nie mamy się czego obawiać, gdyż zwykle niezależnie od ich dokładnej liczby czy też jakości, są po prostu nieszkodliwe.

2. Linki zawierające słowo kluczowe – (exact match lub partial match)

Linki tego rodzaju można bardzo łatwo rozpoznać, gdyż wyglądają one po prostu nienaturalnie (mowa tu przede wszystkim o linkach exact match). Linki te zawierają w sobie słowa kluczowe, które w jak największym stopniu mają odzwierciedlać zapytania użytkowników wpisywane w wyszukiwarkę. Często zatem pojawiają się takie teksty linków jak chociażby „mechanik warszawa” czy „program antywirusowy pobierz”.

Jeszcze klika lat temu takie linki były wykorzystywane nagminnie przez specjalistów SEO, ale po zmianach w Google zaczęto porzucać te praktyki.

3. Linki nie zawierające słowa kluczowego – tzw. zero match

Linki te nie zawierają słowa kluczowego w treści np. „czytaj więcej”, „zobacz”, „szczegóły” itp.

Jak linkować naszą stronę

Link, który zawiera powiązane słowo kluczowe powinien wyglądać jak najbardziej naturalnie. Musi on nawet sprawiać wrażenie, iż został dodany przez użytkownika niezależnego, który nie jest powiązany w żaden sposób z naszą stroną. Kluczem jest tutaj różnicowanie anchor textów i łączenie wszystkich powyższych typów linków. Najbardziej neutralne linki, przybierają formę na przykład: nazwy firmy, adresu naszej strony czy przycisków „kliknij tutaj”.

Odnośniki tego rodzaju, które mają odpowiadać na określone potrzeby użytkowników warto wstawiać chociażby na wszelkiego typu forach internetowych, czy też w komentarzach pod artykułami. Dzięki nim nasza strona buduje zaufanie użytkowników oraz polepsza swoją pozycję w wynikach wyszukiwania.

Jakie linki są najlepsze?

Wielu początkujących pozycjonerów zadaje pytania dotyczące tego jaki dokładnie profil linków pomoże im w odniesieniu sukcesu, ale jednocześnie będzie bezpieczny. Niestety nie ma jednak jednoznacznej odpowiedzi na tak postawione pytanie, ponieważ na dobre wypozycjonowanie strony składa się mnóstwo innych czynników. Link building jest bowiem nierozerwalnie połączony chociażby z odpowiednią optymalizacją Twojej strony.

Analizując pozyskane przez Ciebie linki przychodzące warto wesprzeć się takimi narzędziami jak Google Search Console lub MajesticSEO, który zapewnia pełen widok Twojego profilu linków. Wiedząc, które z nich są wartościowe i generują ruch na Twojej stronie, łatwiej będzie Ci opracowywać strategię działania na kolejne okresy czasu.

Ostatnio na naszym blogu

Zobacz wszystkie