Rynek pozycjonowania w Polsce ulega konsolidacji

Brak komentarzy

Co wiemy o rynku pozycjonowania w Polsce? Oczywiście nie zalicza się on do tak mocno rozwiniętych jak te niemieckie czy też angielskie, ale zdecydowanie ma potencjał aby osiągnąć taki sam pułap. Warto przy tym zwrócić uwagę na fakt, że polscy klienci korzystający z usług firm pozycjonujących nie mają jeszcze tak zasobnych portfeli jak ich koledzy z zachodu. Oznacza to, iż również nie są w stanie wydać tyle samo co oni na wypozycjonowania swoich stron.

To, że nie osiągnęliśmy jeszcze poziomu rynków zagranicznych, nie oznacza jednak złej kondycji polskiego pozycjonowania. Wręcz przeciwnie – jest on bardzo rozwojowy i w przyszłości może stanowić poważną konkurencję dla pozycjonerów z innych krajów Europy czy świata. Potwierdza to zresztą fakt, iż tę tendencję dostrzegają już inwestorzy, tacy jak Grupa Bauer Media. Od 2013 roku skutecznie przejmuje ona udziały dużych firm pozycjonujących działających na terenie naszego kraju. Niedawno pod jej skrzydła weszła czwarta już firma i bardzo prawdopodobne nie będzie ona ostatnią.

Nowy potentat pozycjonowania w Polsce

Konsolidacja rynku pozycjonowania w Polsce to już fakt. Przejmując cztery duże podmioty, z których każdy obsługuje sporą liczbę klientów, można śmiało stwierdzić, iż Grupa Bauer Media stała się potentatem pozycjonowania w naszym kraju. Czy skutki takiego posunięcia będą pozytywne, nie tylko dla klientów, ale także dla osób pracujących w branży SEO? To się jeszcze z pewnością okaże, ale bez wątpienia jest to ważne wydarzenie, które może wiele zmienić.

Warto jednak dowiedzieć się czegoś więcej na temat firm przejętych przez Grupę Bauer Media. Stając się częścią Grupy z pewnością sporo zyskały, choć do tej pory rozwijały się bardzo prężnie pozyskując kolejnych klientów. Jakie to zatem firmy?

1. Artefakt

Firma ta została założona przez Marcina Deręgowskiego w 2005 roku. Trzy lata później przekształciła się w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, a jej działalność opierała się na szeroko pojętym marketingu w sieci. Swoim klientom Artefakt oferował pomiędzy innymi pozycjonowanie stron oraz różne formy marketingu internetowego, ale firma zajmowała się również rozwijaniem swoich własnych serwisów internetowych. W 2013 roku 100 procent udziałów firmy Artefakt zostało przejętych przez Grupę Bauer Media.

2. Sunrise System

Również jest to spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, która została powołana do życia w 2003 roku. Jej rozwój był bardzo dynamiczny, dzięki czemu w stosunkowo krótkim czasie udało im się pozyskać spore grono stałych klientów. Obecnie zajmuje się obsługą kilku tysięcy podmiotów gospodarczych, które działają w bardzo różnych branżach. Zakres ich usług obejmuje przede wszystkim profesjonalny marketing internetowy na najwyższym poziomie, w którym zdecydowanie się wyspecjalizowali na przestrzeni lat.

3. Semahead

Jest to agencja SEM, która należy do Grupy Interia.pl. Jako oddzielna marka Semahead rozpoczęło swoją działalność w kwietniu 2011 roku. Z związku z tym, iż Grupa Interia.pl należy do Grupy Bauer Media również Semahead stał się jej częścią.

4. Top Solutions

Jest to czwarta i jak na razie ostatnia z firm przejętych przez Grupę Bauer Media w 2015 roku. Top Solutions powstało natomiast w roku 2007 we Wrocławiu. W momencie gdy firma stawała się częścią Grupy Bauer Media wartość transakcji, które zostały zapisane w danych rejestrowych tejże spółki sięgała 7 milionów złotych. Można zatem bez wątpliwości stwierdzić, iż Top Solutions rozwijała się bardzo prężnie, co oczywiście musiało mieć wpływ na decyzję inwestora o jej przejęciu.

 

Ostatnio na naszym blogu

Zobacz wszystkie