Semstorm Opinie – przydatne narzędzie do analizy konkurencji?

Brak komentarzy

Semstorm pozwala na bardzo skrupulatną analizę popularności słów kluczowych oraz wybranych  stron, nawet konkurencji. Czy jest to zatem narzędzie godne polecenia pozycjonerom?

Pozycjonowanie może nie dla każdego jest szczególnie ekscytującym zajęciem, jednak osoby które zajmują się tym na co dzień, z pewnością wiedzą, iż może ono dostarczyć niejednego dreszczyku emocji. Szczególnie obecnie, kiedy niemalże co chwilę pojawiają się kolejne narzędzia, dzięki którym można dużo łatwiej walczyć o właściwe wypozycjonowanie konkretnej strony. Jednym z nich jest z pewnością Semstorm, który pozwala na bardzo skrupulatną analizę wybranych stron – także tych należących do konkurencji. Czy jest to zatem narzędzie godne polecenia pozycjonerom?

Dobrze wydane pieniądze!

Zanim posiądziemy tajemną wiedzę na temat działań podejmowanych przez naszych konkurentów, musimy najpierw zainwestować. Żadne narzędzie, które jest dobre i przede wszystkim skuteczne nie może być darmowe, ale niecałe 50 złotych wydane na możliwość korzystania z podstawowego pakietu Semstorm z pewnością się nie zmarnuje. W zamian otrzymamy bowiem świetną analizę stron, która będzie dobrym startem do zwiększenia ruchu na naszej stronie.

Informacje jakie możemy pozyskać z takiej analizy przeprowadzonej przez Semstorm możemy wykorzystać do skrupulatnego zaplanowania kampanii oraz ciągłego sprawdzania tego jakie rezultaty przynosi. Otrzymujemy także istotne dane potrzebne do optymalizacji naszej strony oraz jak już wspomniano wcześniej możemy bez skrupułów podglądać naszą konkurencję.

Analiza konkurencji z Semstorm

Przeprowadzenie analizy wydaje się być dość proste i nie zajmie nam wiele czasu. To zresztą z tego powodu Semstorm wzbudzało zainteresowanie pozycjonerów od samego początku swojego istnienia. Jak zatem sprawdzić naszą konkurencję?

Rzecz jasna zaczynamy od zalogowania się w panelu oraz wprowadzenia adresu strony, którą chcielibyśmy prześwietlić. Już po chwili naszym oczom ukażą się informacje zbiorcze, w których znajdziemy takie elementy jak spadki oraz wzrosty w ruchu na stronie, prognozy na najbliższy czas, listę konkurentów czy top 10 słów kluczowych.

Co jednak powinno zainteresować pozycjonera, który chce poznać tajemnice konkurencji? Przede wszystkim będzie to dział „Wyników naturalnych”, a konkretniej słowa kluczowe, które pojawiają się w wynikach naturalnych. To w tym miejscu otrzymamy do wglądu tabelkę, dzięki której poznamy najlepsze słowa kluczowe. Aby jednak uzyskać najważniejsze informacje wystarczy skorzystać z opcji Top 10 słów kluczowych, których znaczenie jest nie do przecenienia.

W zależności od tego na zakup jakiego pakietu Semstorm się zdecydujemy, do dyspozycji mamy różną ilość dostępnych filtrów. Oprócz tego, zobaczymy również zakładki, które grupują słowa kluczowe. Wybierając którąś z nich otrzymujemy istotne informacje dotyczące między innymi tego ile dodatkowych wejść na stronę mogą wygenerować konkretne frazy. Oprócz tego wiemy jaką pozycję aktualnie ma dane słowo kluczowe, otrzymujemy URL oraz CPC czy liczbę wyszukiwań w danym miesiącu.

Jeśli interesuje nas konkretna podstrona serwisu, który „szpiegujemy” możemy zdobyć dodatkowe informacje dotyczące tego jakie inne słowa wpływają na jej pozycję. W takim przypadku należy tylko skorzystać z opcji filtra, którą znajdziemy w kolumnie z adresem URL.

Jak zatem widać, zarówno obsługa programu jak i informacje, które można dzięki niemu pozyskać są zdecydowanymi zaletami korzystania z takiego narzędzia. Z Semstorm bez jakichkolwiek problemów sprawdzimy przy pomocy jakich haseł nasza konkurencja generuje ruch na swoich stronach. Oczywiście jest to jedynie początek pracy nad poprawieniem pozycji naszych własnych stron, ale zdecydowanie upraszcza cały proces.

Poszczególne pakiety jakie można zakupić w SemStorm opisane są tutaj.

Ostatnio na naszym blogu

Zobacz wszystkie