Źródła linków – czyli jak i gdzie zdobywać linki?

Brak komentarzy

Skąd brać dobre i wartościowe linki do naszej strony www? Poznaj najlepsze źródła linków, dzięki którym dobrze zróżnicujesz swój profil linków.

Pozycjonowanie i to takie skuteczne jest nie lada zadaniem, z którym mierzy się spore grono osób działających w branży SEO. Wpływ na to czy dana strona znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania Google oraz czy ruch na niej zostanie zwiększony, ma wiele czynników. Od zawsze jednak tym aspektem, który wydawał się najważniejszy było pozyskiwanie linków pozycjonujących. Co prawda, pozyskiwanie linków od jakiegoś czasu nie cieszy się zbyt dobrą sławą, jednak nie można zaprzeczyć, że wciąż jest to element niezbędny do zbudowania dobrej pozycji strony.

Pozyskiwanie linków – jak tego nie robić?

Niestety pozycjonerzy trochę się rozpędzili podczas pozyskiwania linków pozycjonujących i w pewnym momencie zaczęli nagminnie korzystać z technik typowo spamerskich. Jak można było przewidzieć, nie uszło to uwadze Google, które obecnie ze znacznie większa podejrzliwością podchodzi do tego typu procederów i w niektórych przypadkach nakłada na właścicieli stron bolesne kary. To między innymi dlatego, niektórzy specjaliści SEO rezygnują z takich linków.

Czy jest to jednak dobra strategia? Niekoniecznie, ponieważ pozyskiwanie tego typu linków wciąż jest jednym z filarów skutecznego pozycjonowania. Jedyne czego należy unikać to pozyskiwania linków nienajlepszej jakości. Chodzi tutaj chociażby o linki ze słabych stron, dodatkowo nie powiązanych tematycznie z domeną pozycjonowaną, ale także linki z podstron, na których nie ma żadnej treści. Dość „niebezpieczne” są również linki typu site-wide oraz te z EMA.

Po co nam linki?

Jeśli Google nie patrzy przyjaznym okiem na tego rodzaju linki, które pomagają w zmianie pozycji strony, to po co z nich w ogóle korzystać? Pytanie takie jest oczywiście zasadne, ale łatwo jest na nie odpowiedzieć: ponieważ posiadanie dużej ilości linków niesie za sobą mnóstwo korzyści dla pozycjonowanej strony. Jakie to korzyści?

Systematyczne zwiększanie liczby linków to nie tylko lepsza pozycja strony w wynikach wyszukiwania, ale także dobra reklama dla marki którą strona ta reprezentuje. Link building sprawia bowiem, że nasz brand jest znacznie lepiej widoczny w sieci, a przecież jest to jeden z najważniejszych celów każdej firmy, która chce wyeksponować swoją działalność w świecie wirtualnym.

Rezultatem posiadania sporej ilości wartościowych linków jest również zwiększenie ruchu na pozycjonowanej stronie. Użytkownicy przechodzą bezpośrednio na konkretną stronę właśnie przy pomocy linków pozycjonujących. Oprócz tego, jeśli tak jak wspomniano wyżej, będą one wartościowe to pomogą nam niejako ukryć linki niskiej jakości, które pozyskaliśmy wcześniej.

Najlepsze źródła linków pozycjonujących

Pozostaje jednak pytanie w jakich miejscach powinny znaleźć się linki odsyłające użytkowników do naszej strony? Możliwości jest obecnie sporo, dlatego należy dopasować najlepsze rozwiązania do naszych potrzeb. A to tylko kilka przykładów:

1. Social Media – portale społecznościowe to z pewnością jedno z najlepszych obecnie miejsc, gdzie warto być widocznym. Fanpage na Facebooku czy profil na którymkolwiek innym popularnym serwisie społecznościowym to tak naprawdę podstawa.

2. Blogi branżowe – idealne rozwiązanie w przypadku gdy zależy Ci zarówno na wypozycjonowaniu strony, jak i na pozyskaniu nowych klientów. Gościnny wpis w takim miejscu może faktycznie zdziałać cuda.

3. Strony typu social bookmarking oraz takie, na których można stworzyć swoją kompletną wizytówkę – obecnie są one odwiedzane przez rzesze użytkowników, którzy chętnie klikają na udostępniane linki.

4. Pozostawianie komentarzy na forach branżowych oraz stronach czy blogach tego typu.

5. Strony organizatorów konferencji lub szkoleń, w których braliśmy czynny udział – oprócz możliwości pozostawienia linku, możemy także wypromować swoją markę i podnieść jej wiarygodność.

Ostatnio na naszym blogu

Zobacz wszystkie